tiistai 8. kesäkuuta 2010

Nike Lunarglide +

Tätä postausta olen pitkään pantannut. Lähinnä sen takia etten yksinkertaisesti ole kerennyt tai saanut aikaiseksi. Kuten aiemmin haaveilinkin kävin toukokuun alussa ostamassa uudet juoksekengät vanhojen "juoksukenkien" tilalle. Kaupoissa tuli jonkin verran kierreltyä ja ainakin kaikissa liikkeissä mihin eksyin oli yllättävänkin asiantuntevaa apua. Sovittelin ties minkälaista kenkää, mutta kun päässä oli kuva noista Lunarglideistä niin eihän mikään muu oikein hyvältä tuntunut. Päähänpinttymä taisi olla, mutta ei kai se haittaa jos itse on lopputulokseen tyytyväinen. Ja täytyy nyt tässä ihan suoraan sanoa että kyllä tuo ulkonäkö ja Nike+ -ominaisuus oli ne suurimmat syyt miksi tuohon malliin päädyin. Etenkin tällä juoksutaustalla niin oikeastaan kaikki juoksukengät tuntuivat hyvältä, vaikka niissä pieniä eroavaisuuksia jopa minä huomasin. Erilaisia kenkiä kokeillessa, huomasin että osassa oli tosi leveä etuosa ja tuntui että jalkaterä liikkui niissä ihan liikaa vaikka olikin sopiva koko. Lunarglidet tuntuivat tosi kevyiltä ja jalkaan muotoutuvilta. Ja tarpeeksi napakoilta ja jalkaa myötäileviltä - mutta ei puristavilta.


Nyt kun olen aika tasan kuukauden noilla kengillä juossut olen edelleenkin hyvin tyytyväinen, vaikka en oikeastaan kovin paljon enempää niistä osaa sanoa. Ainoa huono puoli jonka olen huomannut on että jos kiristän ne liian tiukalle ennen lenkkiä, alkaa jalat jossain vaiheessa lenkkiä puutua. Mutta toisaalta niin on usein käynyt minulle myös jumppatossujen kanssa spinning -tunnilla. Eli ei varmaankaan noista kengistä johtuvaa. Tässä vielä lyhyesti plussat ja miinukset:

+
ulkonäkö
istuvuus
Nike+ -ominaisuus
keveys

-
enpä taida keksiä vaikka kovasti yritin miettiä



Toivottavasti tästä minun erittäin ammattitaitoisesta arviosta näistä Lunarglideistä oli teille hyötyä. Päätin vielä varmuuden vuoksi kuitenkin laittaa tuohon alle linkit Niken sivuille, jossa infoa noista kengistä ja sitten Juoksija -lehden arvioon kyseisistä kengistä. Ihan vain sen takia jos minun arvioista jäi jotakin uupumaan ;)




Ei kommentteja: