keskiviikko 5. toukokuuta 2010

Toivelistalla.

Edessä on juoksukenkien hankinta. Niinkuin aiemmin kirjoitin, ei minulla tällä hetkellä ole kunnollisia juoksukenkiä vaan lenkit olen tehnyt kevyillä vaellus- tai vastaavilla kengillä. Ja nyt näyttää siltä että uskaltaisin ihan oikeisiin juoksukenkiin satsata, kun jo 4. juoksuviikko meneillään enkä alkuinnostuksen jälkeen ole lannistunut vaan oikeastaan nälkä on vain kasvanut ja intoa riittää. 

Olen netissä surffaillut ja tarkastellut eri vaihtoehtoja ja kun eksyin Nike+ sivuille olin ihan myyty. 

Olen niin mainoksen uhri ja helppo kohde, koska minähän olen ihan varma että Nike+ tekee minusta maratonjuoksijan. Helppoa eikö vain? Nyt puuttuu enää varusteet. 

Kuva: www.stadium.fi


Kuva: www.stadium.fi

Kuva: www.gigantti.fi

Nyt kysynkin - onko kellään tuosta Nike+ systeemistä kokemuksia? 

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Apua. Ei ihme jos ei juoksu suju, jos olet käyttänyt "vaellustyyppisiä jalkineita" juoksulenkeillä.. Niissähän on ihan eri materiaalit, paino ja ominaisuudet kuin juoksutossuissa, koska askellus, käyttötarkoitus jne. on erilainen. Nyt äkkiä kauppaan ja suosittelen kääntymään ammattitaitoisen myyjän puoleen (jos myyjä vaikuttaa siltä ettei yhtään tiedä mistä puhuu, vaihda kauppaa. Ainakin 4runners Helsingissä pitäisi olla asiantunteva, tiedä sitten missä asut. Aina kivoimman näköinen ei ole omaan jalkaan se paras mahdollinen). Oikeanlaisissa tossuissa tulee jo heti fiilis, että tekisi mieli juosta, kun ne vaan itsestään vie eteenpäin:) Tsemppiä!

Magda kirjoitti...

Juu, ei ne nyt ihan sellaiset varrelliset raskaat vaelluskengät ole. Mutta ei ne juoksekengätkään. Aika kevyet ne itseasiassa on, mutta vaimennuksia tuskin on, jne.

Kiitos vinkeistä - kävin viikonloppuna parissakin eri liikkeessä ja sopivatkin taisi löytyä. Tällä viikolla saan ne varmaan jalkaankin. 4runnersista olen itsekkin kuullut hyvää, mutta en ole käynyt. Ehkä seuraavat kengät sitten sieltä :)

Ja totta se oli, oikeanlaisilla kengillä tuntui että melkein lentää eteenpäin - eli innolla odotan että pääsen niitä uusia testailemaan ihan lenkille :)