lauantai 17. huhtikuuta 2010

Välipäivä ja taustaa juoksemisen aloittamiselle

Tänään olen pitänyt välipäivää vaikka alunperin olin ajatellut tehdä pitkän kävelylenkin. Päivä täyttyi kuitenkin muusta ohjelmasta, eli aikaa lenkkeilylle ei jäänytkään. No, ei se mitään. Huomenna taas - sitten onkin eka viikko takana. Jee, hyvä minä :)

Pohdiskelin tänään vähän miksi haluan aloittaa juoksemisen. Olen aina ajatellut että olisi ihana käydä juoksulenkillä, koska se on tehokasta ja ajasta ja paikasta riippumatonta. En kuitenkaan koskaan ole tykännyt juoksemisesta, en edes lyhyiden matkojen juoksemisesta. Pisin matka mitä olen aiemmin juossut on varmaankin ollut yläasteella pakollinen 1500 m ja sekin oli ihan tuskallista. Muutama vuosi sitten tein pari puolen tunnin lenkkiä, mutta se jäi sitten siihen, koska juokseminen ei missään nimessä ollut nautinnollista. Olen koko ikäni harrastanut liikuntaa jossain muodossa, välillä enemmän, välillä vähemmän, eli intoa liikkumiseen on kyllä löytynyt. Juokseminen on vain aina tuntunut vastenmieliseltä vaikka ajatuksena on houkutellutkin.

Kevään aikana olen ruvennut taas liikkumaan muutenkin enemmän ja kun näin mainoksen Midnight Run Helsingistä, innostuin haastaamaan itseni. Ajattelin että tapahtuma vaikutti hauskalta ja haluaisin osallistua siihen. Se tarkoittaisi tietenkin aikamoista harjoittelua tällä juoksutaustalla, mutta kun löysin sopivan juoksuohjelman ajattelin että miksikäs ei. Ja tässä sitä ollaan.

Nyt nauttimaan rauhallisesta lauantai-illasta!

Ei kommentteja: